Coromatic lanserar ny automatiserad tjänst för databaserad service av datacentret och andra kritiska anläggningar

Coromatic lanserar en ny automatiserad tjänst för databaserad service av datacentret och andra kritiska anläggningar

Publicerat av: Redaktionen

 Operation Center är en ny prenumerationstjänst för fjärrövervakning i kombination med proaktiv rådgivning och service.

Prenumerationstjänsten Operation Center, ett helt nytt sätt att hantera löpande service och underhåll av datacentret och andra kritiska anläggningar lanseras nu av Coromatic, den ledande leverantören av verksamhetskritisk infrastruktur för säker kraftförsörjning och datakommunikation.

Operation Center kombinerar den senaste molnbaserade fjärrövervakningstekniken med tillgång till Coromatics nordiska team av operativa servicetekniker och tekniska experter, som analyserar data från kundens driftsmiljö och ger rekommendationer till förbättringar.

Med Coromatic Operation Center får kunderna kontroll på hur deras datacenter och andra verksamhetskritiska anläggningar mår i realtid. På så sätt kan de undvika utryckningar på falska larm och få underlag för smarta och proaktiva underhållsinsatser. Coromatics nya tjänst är startskottet på ett helt nytt och mer automatiserat sätt att förhålla sig till service, underhåll, larm, övervakning och drift av kritiska anläggningar. Förutom datacenter kan det exempelvis också handla om UPS (uninterruptible power supply) eller  kylanläggningar på t.ex sjukhus och flygplatser.

Coromatic lanserar ny automatiserad tjänst för databaserad service av datacentret och andra kritiska anläggningar

Ida Bohlin, Head of Operation Center, Coromatic

– Med mer än 4 000 kunder inom services, har vi sett en ökad efterfrågan om ytterligare kontroll och insyn i verksamhetskritiska anläggningars infrastruktur. Tekniken för detta har mognat och vi förpackar den nu tillsammans med vår expertis i tjänsten Operation Center, säger Ida Bohlin, Head of Operation Center på Coromatic. Det är dags att ta steget från manuell till automatiserad och databaserad hantering av t ex datacentermiljön, ett område som varit eftersatt jämfört med servicetjänster i andra branscher. Jämför till exempel med hur moderna bilar sedan länge kommunicerar sin driftstatus till både ägare och verkstad.

Med Operation Center kopplar Coromatics tekniker smidigt upp sig mot utrustning och sensorer i kundernas verksamhetskritiska miljö för att fjärrövervaka anläggningens status och visualisera den i form av dashboards. Även kunderna har tillgång till samma vy. Det kan handla om temperatur och elförbrukning samt om status på system för UPS, klimat och reservkraft. Utifrån olika parametrar kan Coromatics Operation Center sedan identifiera avvikelser och se mönster om att något är på väg att bli ett problem och proaktivt ta beslut om insatser – redan innan en servicetekniker skickas ut.

Eftersom Coromatic gör detta hela tiden och för många samtidigt med en hög automatiseringsgrad, hålls en hög nivå i övervakningen. Coromatics experter får tillgång till anläggningsdata så att de kan dra faktabaserade slutsatser – både direkt operativa och mer proaktiva. Detta resulterar i rekommendationer som på sikt exempelvis kan förbättra energieffektiviteten och driftkontinuiteten i kundens anläggning.

Coromatic Operation Center skräddarsys utifrån kundens behov och det specifika datacentret och levereras som en prenumerationstjänst till en fast månadskostnad.

Ida Bohlin, Head of Operation Center, Coromatic.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00