LINK Mobility breddar produktutbudet med en ny marketing automation-plattform

LINK Mobility breddar produktutbudet med en ny marketing automation-plattform

Publicerat av: Redaktionen

LINK Mobility lanserar en ny tjänst i Sverige där företag kan skapa automatiska utskick och kampanjer baserat på kundens beteende.

Med marketing automation kan företag effektivt öka försäljningen och utveckla kundrelationer.

Vi kan äntligen meddela att LINK breddat produktutbudet med en helt ny plattform för marketing automation där företag kan skapa och hantera automatiska kommunikationsflöden via SMS och mejl.

LINK Mobility breddar produktutbudet med en marketing automation-plattform– Vi ser ett stort behov av kommunikationsplattformar och -system som är enkla att integrera, använda och analysera, främst när det gäller marketing automation som kräver smarta funktioner och tillämpning av data. Vi kan nu kan erbjuda en komplett och enkel plattform med funktionalitet som kan effektivisera köpresan, uppmuntra återkommande köp och ge värde för både slutkonsumenten och våra företagskunder, säger Jacqueline Hennessy, Product Director på LINK.

Plattformen kommer ursprungligen från det danska företaget MarketingPlatform, som LINK köpte upp 2021. Marketing automation är en teknik som hanterar processer för riktad och automatiserad marknadsföring i flera olika kanaler. Lösningen gör det möjligt för företag att skapa en personlig kommunikation utifrån kundens aktiviteter, beteenden och intressen. Allt fler företag använder eller har ambitionen att inkludera marketing automation i deras marknadsföringsstrategi, och för oss på LINK är det extra viktigt att lyssna på vad marknaden vill ha.

– Det känns helt rätt att lansera en plattform som förenklar skapandet av en personlig kommunikation som är baserad på kundens beteende. Vi har haft ett stort fokus under flera år att lansera och bredda vårt utbud av kanaler, något jag är övertygad om att våra kunder nyttjas av, men den här plattformen kommer ge både LINK och våra kunder en stor fördel. Att aktivera rätt meddelande i rätt kanal vid rätt tidpunkt är a och o när det kommer till kundkommunikation idag, säger Frida Finnström, Managing Director på LINK.

LINKs marketing automation-plattform innehåller funktioner för att bygga och aktivera flöden baserat på exempelvis tidigare köp, besök på hemsidan, klick, registrering osv. Plattformen hanterar även vanliga massutskick via mejl och SMS, registreringar av exempelvis nyhetsbrev och kan enkelt kopplas samman med andra system.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00