ServiceNow, den ledande leverantören av molnbaserade lösningar för digitalisering och automatisering av arbetsflöden och processer, lanserar nu en flerårig vision för en omfattande utveckling av sitt partnerprogram.
Tonvikten i det nya partnerprogrammet ligger på tätare, samarbete och mer personaliserade relationer.
Transformationen sker för att möta den växande marknadsefterfrågan som globalt omfattar 500 miljarder dollar och för att stötta och facilitera partnertillväxt. Det nyapartnerprogrammet kommer att finnas tillgängligt för alla partners den 6 mars 2023.
ServiceNows växande partner-ekosystem är avgörande för att hjälpa gemensamma kunder att nå Now-plattformens fulla potential. För att hjälpa partners att möta efterfrågan investerar nu ServiceNow i nya initiativ för att utveckla partners expertis, differentiera deras kompetens och maximera deras unika bidrag till marknaden.
“Vi är en snabbväxande organisation på en expanderande marknad, där det både finns ett uppdämt behov av våra tjänster och för implementeringen av dem. Partners är oerhört viktiga för oss. Vi befinner oss i en spännande fas där vi vill arbeta närmare våra partners och också ge dem möjlighet att utveckla sin affär och kompetensutveckla sina medarbetare. Det kommer vårt nya partnerprogram att möjliggöra”, säger Anne Haaber-Bernth, Sverigechef ServiceNow.
Det utvecklade partnerprogrammet innebär bland annat:
- Nya incitament för att främja partnertillväxt: Det uppdaterade partnerprogrammet inkluderar bland annat en utvecklingsfond, vilken tillsammans med andra incitamentssystem och fördelar ska bidra till tillväxt och utveckling av expertis för partners.
- Större flexibilitet: ServiceNow skapar fyra nya moduler för partners att delta i, Utveckling (Build), Konsulttjänster & Implementering (Consulting & Implementation), Återförsäljning (Resale) samt Tjänsteleverantör (Service Provider). Detta syftar till att både göra det enklare för partners att anpassa sig till unika roller och navigera sig i ServiceNows ekosystem.
- En utvecklad partnerupplevelse: Förbättringar görs bland annat i syfte att underlätta för partners att arbeta direkt med ServiceNow samt göra det enklare för kunder att hitta den partner som passar deras affärsbehov bäst.