Svenskt kvalitetsindex senaste rapport om Sveriges mobiloperatörer visar att Telia har landets nöjdaste företagskunder.
Enligt rapporten anser kunderna att en av de stora fördelarna med Telia är att de kan samla sina tjänster hos en och samma operatör.
-Vi vill stötta våra företagskunder på deras digitaliseringsresor och ta rollen som en strategisk partner inom ICT-området inom kommunikation och IT. Vi arbetar fokuserat med att kunna erbjuda helhetslösningar till våra företagskunder, där vi guidar dem till rätt tjänster, hjälper dem att komma igång och finns där vid frågor eller om det uppstår problem. Rapporten från Svenskt Kvalitetsindex visar vi är på rätt väg, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.
Den senaste tiden har Telia lanserat tjänsterna Personlig Rådgivare och Personlig Tekniker för små- och medelstora företagskunder. Tjänster som hjälper kunderna att hitta rätt lösning, komma igång med nya tjänster och support online, via telefon och på plats vid teknikstrul. Telia har även breddat sin erbjudandeportfölj med exempelvis molnbaserade IT-tjänster via Telia Appmarket.
– Vi gläds åt resultatet men har mycket kvar att göra och vi fortsätter därför i högt tempo på vår resa mot att bli nya generationens telekombolag, avslutar Charlotta Rehman.