Web Summit 2022: Huawei visar fortsatt tillväxt och innovation

Web Summit 2022: Huawei fortsatt tillväxt och innovation

Publicerat av: Redaktionen

På den återkommande utvecklarkonferensen HDC.Europe, som hålls under årets upplaga av mässan Web Summit, presenterade Huawei en rad uppdateringar om verksamheten såväl som nya innovationer.

Över 200 utvecklare och företagsledare deltog på HDC.Europe, där Huawei bland annat diskuterade tillväxten för Huawei Mobile Services (HMS) samt dess tekniska framsteg och visionen för 2023.

-Huaweis vision är att ge varje Huawei-konsument en bra upplevelse med de allra senaste teknikerna – både över hård- och mjukvara. Att integrera våra innovativa enheter och kollaborativa ekosystem har blivit grunden för framgången för vår konsumentverksamhet i Europa. Tillsammans med våra ekosystempartners har vi befäst vår position som det tredje största globala mobila ekosystemet och är glada över att fortsätta förnya och växa på denna mångsidiga marknad, sade William Tian, Europachef på Huawei Consumer Business Group.

AppGallery firar imponerande tillväxt

Den högsta prioriteringen för AppGallery är investeringar i partners för att få efterfrågade appar till plattformen. Sedan den globala satsningen 2018 har HMS ekosystem växt med en imponerande hastighet. I slutet av tredje kvartalet 2022, hade AppGallery mer än 580 miljoner aktiva användare varje månad, varav 45 miljoner var i Europa.

Under förra året uppnådde AppGallery 432 miljarder app-nedladdningar, samtidigt som Huaweis globala utvecklargemenskap växte till över 6 miljoner utvecklare. Detta har resulterat i att fler än 220 000 appar har integrerats med HMS Core. Under samma år ökade antalet appar som kan upplevas på Huaweis telefoner med 147 procent.

Web Summit 2022: Huawei visar fortsatt tillväxt och innovationI syfte att behålla och attrahera nya användare, tillkännagav Huawei sitt helt nya AppGallery-lojalitetsprogram, som belönar användare med en uppsjö av olika rabatter. Användare kan gå upp i nivå och göra anspråk på rabatter med ökande värde, ladda ner nya appar samt göra köp i appar. I september 2022 utsågs AppGallery till “Rising Star” av den amerikanska tidskriften Newsweek vid den ledande internationella mässan för hemelektronik, IFA 2022, i Berlin.

Huawei Ads säkrar högkvalitativ annonsering för partners

Sedan lanseringen 2020 har Huawei Ads utökat sitt nätverk med annonsör niofaldigt och täcker därmed över 200 reklambranscher. Samtidigt har Huaweis utgivarnätverk fyrdubblats i storlek – och förväntas att växa lika mycket under 2023. Idag arbetar Huawei Ads med över 60 certifierade byråer, varav en tredjedel finns i Europa.

Kvalitetstrafik och kvalitetsdata från första part är ett nyckelfokus på Huawei Ads. Företaget tillkännagav nyligen ett partnerskap med Integral Ad Science, den främsta globala varumärkessäkerhetspartnern för kvalitativ trafikverifiering, och har även tilldelats ett flertal certifieringar såsom TAG Certification Against Fraud. Kvaliteten på Huawei Ads-kampanjer har uppmärksammats av App Growth Awards och Digiday Awards, där Huawei är en av finalisterna.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00