I dag har det populära programmet ”Det största äventyret” premiär på TV4.
En av huvudsponsorerna till programmet är Yepzon, en finsk tillverkare av GPS trackers och personskydd, som numera ingår i Ingram Micros produktportfölj.
Yepzon grundades till följd av det faktum att över 1 miljon barn rapporteras saknade varje år. Bara i USA och Europa förblir 10% av dem borta för alltid. Ursprungsidén var att utveckla spårbara kläder vilket istället resulterade i att GPS-trackern Yepzon™ ONE lanserades på marknaden 2015.
“Vi fastnade direkt för Yepzons produkter och när man börjar fundera lite så är det bara fantasin som sätter gränser för vad man kan spåra. GPS-trackers från Yepzon blir ett roligt och värdefullt tillskott och breddar vår produktportfölj ytterligare”, säger Fredrik Prim, Product Manager på Ingram Micro.
I början av året släpptes nästa produkt, Yepzon Freedom, den första trackern i världen med WiFi-spårning. Yepzon är baserat i Tampere, Finland och har i år blivit utsett till ett av de snabbast växande bolagen i Norden.
Årets upplaga av ”Det största äventyret” är en landskamp mellan svenska och norska idrottsprofiler. Det är också i Norge och Sverige som Ingram Micro börjat sitt arbete som distributör för Yepzons produkter.
“Vi strävar efter att alltid samarbeta med bästa möjliga distributör på varje marknad. I Sverige blev vårt val Ingram Micro dels med anledning av deras starka relationer med nyckelåterförsäljare som vi i första hand ville nå. Vidare är vårt mål att bli det ledande varumärket för GPS-trackers i Norden och att under året expandera till övriga Europa, något vi ser att Ingram Micro med sin storlek har möjlighet att hjälpa oss med”, säger Heidi Rantala, Chief Marketing Officer på Yepzon.