Under oktober månad samlar konsultbolaget Claremont in drömmar under kampanjen #claremontbucketlist.
Varför? För att de vill få människor att börja drömma igen och för att de tror att det kommer hjälpa dem att växa som människor. Alla är välkommen att delta i tävlingen som pågår fram till den 31 oktober.
Vad vill du bli när du blir stor? Som barn drömmer vi stort och brett om vad vi ska bli och hur vi ska leva våra liv. Men med åldern skuffas drömmakeriet undan för, ja, livets praktikaliteter. Genom #claremontbucketlist vill konsultbolaget Claremont uppmuntra människor att skapa egna bucket list och börja förverkliga sina drömmar.
Bucket list är enkelt förklarat en lista på saker du vill göra medan du lever.
– Kompetensutveckling och yrkesutmaningar i all ära, men det är inte det med avgörande för att få oss att växa. Det handlar om att förverkliga oss själv, genom att uppfylla våra drömmar. Det kan handla om att bli expert inom sitt område, men lika viktigt kan det vara att lära sig att dyka, säger Tharanga Kulamithra, Marknadschef på Claremont.
Claremont är en partner inom digital affärsutveckling och ett av marknadens starkast växande konsultbolag med flertalet utmärkelser till DI Gasell och Superföretag. De har en tydlig entreprenörsdriven kultur med fokus på att få individen att växa. Tharanga nämner att hon själv har fått förverkliga flera drömmar under sin tid på Claremont:
– Vi träffas ofta och får testa saker som vi annars kanske inte skulle göra. Jag har bland annat åkt hundspann i Madonna, provat att dreja i Visby och så fick jag en grundkurs i grillning med svenska mästaren i BBQ!
Hon fortsätter:
– För oss är det självklart att alla ska vara med och drömma! Vi har valt att öppna upp #claremontbucketlist även för människor utanför Claremont. Vi är ödmjuka inför att vi är många som inte har utrymme i våra privata budgetar till att förverkliga våra drömmar.